torsdag, juli 21, 2016

Med klackeskorna på


* * *
Jag och mina tjejer hade världens bästa ledig-i-vår-egen-stad-dag i går.

På förmiddagen promenerade vi till stan. Köpte mellis och åt i solskugga medan sommarjobbande ungdomar sjöng och spelade på torget. Sedan handlade vi lite godsaker, som pestooliver och salami, i en delikatessbutik innan vi promenerade hem igen.

Vid lunchtid cyklade vi till Västra Kajen och dukade upp picnick i gräset. Satt länge och pratade och tittade ut över båtlivet. Strosade till glassbåten och njöt av mintkolaglass. Gick mellan husbilarna på campingen och träffade flera vänner som vi stannade och pratade med.

Den tiden. Att ha tid att bara vara. Vilken lyx!

Siri följde med några vänner och badade i poolen en stund och efter middagen tog jag på mig en svart volangig klänning och klackeskorna och cyklade till stan för att dricka drinkar med en god vän.

Så avrundade jag den fina sommarvackra dagen. Med skratt och samtal och färgglada drinkar med rabarber och mango och massor av is.

En uteservering och kvällssol.

Så vackert livet kan vara.



Inga kommentarer: