onsdag, juli 20, 2016

Vid vattnet


* * *
Vi rivstartade veckan med en dag på mammas stuga.

Siri satsade på abborre till mat.


Istället för rökt fisk till lunch blev det souvas och när störtregnet lugnat ner sig var det dags för flytväst och ring bakom båten.


Den där lilla pricken långt borta, det är Siri och hennes mormor. 

Det är nog få som kan locka med mormor på sådana äventyr.


På bryggan väntade en bekymrad lillasyster.

"Jag då?"

Härom natten sov den där håriga lillasystern i Siris säng hela natten. När jag frågade om det varit mysigt så svarade Siri, att jo mysigt var det, men jag vaknade flera gånger av att hon låg på mig!


Och så kom ju nya kusinen med föräldrar till stugan, så Siri fick både hålla och köra barnvagn.

Sedan rullade dagen vidare med tillsammansmiddag i finkvällen innan vi åkte hemåt. Och i går tog vi vara på sommarkvällen och promenerade genom Havsbadet och tittade på myllret av människor och stora husbilar. Och så köpte vi mjukglass på lösvikt. Bara en sådan sak!

Så skriver vi onsdag, med promenad, picnick-lunch och drinkkväll på programmet.

Sämre kan man verkligen ha det.



1 kommentar:

Catarina sa...

Jag fick en liten titt på den där lillkusinen idag då min man skickade mig att hämta några stolar han köpt. Mycket söt.
Å hundarna också.
Dottern vill ha allihopa. :)