måndag, september 12, 2016

DIY / Läderhandtag


* * *
Jag samlade ihop nödvändigheterna.
Läderband, kopparfärg, bultar, muttrar och så verktygen, kniv, skärbräda, linjal och håltång.


Tanken var att tillverka nya handtag till ett skåp som flyttat in i pysselrummet.


Jag sprayade bultarna i koppar, gjorde hål med tången och tvingade igenom bultarna.

Ja, mellan färg och håltagning måttade jag såklart ut läderbandet och skar i bitar.


Och när det var klart såg det ut så här.


En liten förvandling som gav ett modernt resultat.

Och pysselrummet växer vidare. Det känns så bra. Och vilken lättnad att måla, rensa och göra fint så att lusten för att skapa väcks på nytt.


4 kommentarer:

Jennie sa...

Fint. Är själv på jakt efter liknande läderband, vart har du köpt dina?

Mari sa...

Tack :) Jag köpte på en butik i Luleå som säljer Panduro hobby. Finns på deras hemsida med, jag tror att det var den här http://www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4060-Sy/406035-Ovriga-sytillbehor/2/305250-Laderremsa-natur-100-cm

Anonym sa...

Jättefint! Den där väggprydnaden med rundlar från tidningssidor- har du klippt ut dem eller stansat? Om stans, vilken typ ?

Mari sa...

Tack. Jag har försökt hitta någon mer översiktlig bild på väggprydnaden men jag har tydligen inte fotograferat den. Den föreställer i alla fall en stjärna och det är så länge sedan jag gjorde den så jag minns knappt. Men jag vet att jag stansade rundlar, lånade en apparat av en kompis. När jag konfererar två pysslande kollegor så tipsar de om cchobby.se och makeandcreate.se - börja med att kolla där kanske?