torsdag, oktober 27, 2016

Min mediedag





* * *
Läser, lyssnar, ser.

Alltid.

Just nu börjar jag dagarna med tidningen till frukost, såklart.

Sedan har jag Nyhetsmorgon på TV4 igång medan jag gör mina morgonrutiner på övervåningen. Det är som ett fint sällskap och jag får höra senaste nyhetssändningen.

Efter jobbet ser jag alltid Lilla Aktuellt med Siri och kanske någon vlogg som hon valt. Just nu godnatt-läser vi del två i Mats Strandbergs Monstret-serie och den är så fin, så fin.

Min privata mediedag fortsätter med en yogavideo på paddan innan det är dags att dricka kvällste. För tillfället ser jag och Markus serien The Affair på Netflix och vi gillar den båda. Timslånga avsnitt är lite för långt för vardagskvällar, men eftersom avsnitten alltid är uppdelade i två delar (berättade ur två olika perspektiv) så pausar vi enkelt i mitten och tar vid nästa kväll.

Till sist läser jag några sidor ur min bok innan jag somnar. För tillfället har jag plockat upp Joanne Harris bok "I persikoträdets skugga", som är fortsättningen på Chocolat, om ni minns.

Jag började läsa den i somras, men hann inte klart och så kom bokklubbsböcker emellan. Men nu har jag läst ut både "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn till ena bokklubben och "Hustrun" av Meg Wolitzer till andra, så då passade det bra att ta fram denna igen.

Om "Chocolat" var njutning att läsa så tycker jag tyvärr att denna är medelmåttig. Nåja.

Och så bilderna, ovan. Hämtade ur tv-serien "The Collection" som nyss börjat sändas på SVT. Jag som gillar "Downton Abbey", "Mr Selfridge" och "Paradise" njuter av vackra Parisiska vindsvåningar, modetemat och fotosekvenserna med Hasselbladare.

För mig är det mys-tittande och jag brukar se ett avsnitt eller en del av ett avsnitt när jag joggar på löpbandet. Jag har tagit upp löpningen lite mer på sistone. Saknade att blir riktigt genomvarm, men vill inte konditionsträna så hårt. Då passar en tv-serie och ett löpband perfekt. Rena lyxen, enligt mig.


Inga kommentarer: