lördag, oktober 29, 2016

Rik på ord åt flera håll



* * *
Jag och Siri har högläst så mycket bra på sistone. Det är kul också, att hon börjar få tips från kompisar om vad de gillar.

Just nu läser vi del två i Mats Strandbergs (som skrivit "Cirkeln") Monstret-serie. Den är fin och rolig, och sorglig.

"Camilla och lögnen" av Karin Wahlberg och "Klaras hemlighet" av Christina Waldén är två andra favoriter.

I dag har vi botaniserat på Akademibohandeln och samlat på oss en massa inspiration.

Jag har också fått värmande ord om en text i dag. Och det känns så vackert inuti när andra ser vad jag tänkt med mina ord och förmedlar det till mig. Det känns så betydelsefullt när jag fått möjlighet att porträttera någon och den människan får mycket fina kommentarer i sociala medier. Jag följer med på ett hörn och glädjs och tänker att jag har världens bästa jobb.

Extra roligt är det när man får möjlighet att jobba med en fotograf som också gör sin tolkning och helheten känns välkomponerad.

Rik. Så känner jag mig när jag tänker på i dag.
Rik på värme och upplevelser och lugnet här hemma.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni läst Edward Tulanes fantastiska resa? Annars måste ni bara göra det, ett julklappstips. Tror att ni skulle tycka om den, läser den för tredje gången nu. Läst själv och för två klasser. Hälsningar Jenny

Mari sa...

Jenny, vad glad jag blir. Vi har inte läst den men jag har nu reserverat den på bibblan. Tusen tack för tipset, jag ser fram emot att få boken i min hand. Kram.

Maria sa...

Roligt med boktips! Precis den inspiration jag och min 8-åring behövde.
Ha en fortsatt trevlig helg!