tisdag, oktober 04, 2016

Små presenter




* * *
För ett litet tag sedan slog jag in de här småpaketen när det var dags att fira min svärmor och eftersom svärfar fyller nära, så gav vi dem gemensam present.

En skymningsvandring genom staden.

I dag var det riktiga födelsedagen för svärfar och när både jag och mitt hjärta jobbar kväll, följde jag med Siri till skolan, och sedan sammanstrålade vi vuxna hemma hos svärföräldrarna. Vi drack te och satt och pratade redan strax bakom åtta.

Det kändes lite som förr i tiden, utan barn, och vi hade en jättemysig stund.

Att jobba kväll är både och. Det är fina dagar att få vara ute på innan tre, men jag har lite ont i ryggen. Det var länge sedan jag var hos min ryggbehandlare, på torsdag är det dags och jag tänkte nyss - vad fint jag klarat mig. Då tänkte jag inte på att det var många veckor sedan jag kunde sova i den ställning jag önskar. Jag tänkte inte på domnade axlar och huvudvärk. Nåja, på torsdag får jag hjälp.

Dessutom har jag ytterligare ett minneshopp, ett sämre sådant.

Jag har fått jätteont i magen och är supersvullen igen. Det är något jag har brottats med länge tidigare. Vet inte vad det beror på, men kanske har det att göra med att jag har helt slut medicin för sköldkörteln. Jag hoppas på snabbt recept och så brygger jag te på chaga och dricker en slurk silvervatten varje dag.

Ju konstigare, desto bättre.

Ungefär.



Inga kommentarer: