onsdag, oktober 05, 2016

Välja mig själv


* * *
Bilden kanske blev ... en aning dramatisk. Det var inte meningen. Den skulle bara fånga min fina rygg, som ska få hjälp i morgon.

Nåväl.

Det är en upp- och nervecka för jag jobbar kväll och kliver upp tidigt för skolbestyr i alla fall.

Men vad gör en vecka med lite sömn, när man kan vara ute i naturen dessa guldvackra dagar med sol. 

En dag lämnar jag alla borde och gör exakt vad jag själv vill.

Tänk hur svårt det kan vara, att välja sig själv. Men jag skapade en dag jag så många gånger drömt om med småbarnsliv och dagjobb.

Efter skollämning mötte jag och hunden upp syster och hennes bebis som sov gott i barnvagnen.

Vi pratade och promenerade i nära timmarna två.

Sedan tränade jag hemma i vardagsrummet, åt lunch i stillhet och duschade varmt. Duscha varmt är bland det bästa som finns.

Hårinpackade medan jag toppade dagen med ett yinyoga-pass, hunden tätt intill mig på mattan innan jag cyklade till jobbet.

Det är inga märkvärdigheter, men för mig är det ett rikt liv och och återhämtning i rörlig form.
Jag åker till jobbet och är varm både i själ och muskler, det känns som om det var länge sedan sist.


1 kommentar:

Malin sa...

Varm Kram <3