tisdag, december 06, 2016

Mossa, pärlor



* * *
Siri fyllde en trälåda med adventskänsla.

Mot elden i vardagsrummet slår hyacinterna väl fort, men de är enkla att byta ut. De är fina som lite torrvissna också.


Kuddmossa och vanlig mossa för liv och kontrast.


Lådan har vi tagit in från uthuset. Jag tycker om det grovsnickrade, väderbitet gråa.


Och så en gammal pärlgirlang för reflektion och glimmer.



Tittar ner på mina naglar. Också adventspyntade med mörkt rött och rosaglitter.


Att skapa en stor adventssamling tilltalar mig, istället för att dutta ut.

Jag tycker om tyngden i att samla blicken till en plats.


Så kom den andra advent och vi är i veckan till tredje. Jag önskar lite att vi fick pausa tiden just nu. Att se adventskalendern på tv med mitt barn på ena armen och hunden på magen. Att elda i kaminen och tända ljus och se snöflingorna dala utanför. Att dricka kaffe med kanel och klura på gåvor att ge.

Jag önskar att tiden liksom var dubbelt så lång för oss.


Inga kommentarer: