lördag, december 31, 2016

Nyfiken 2017



* * *
Det börjar vara dags att tacka av 2016 och fira in 2017.

Vi går på fest hos vänner. Umgås från tidig eftermiddag, äter gott och njuter av att barn och hundar leker utan tider att passa.

Vi summerar året och blickar framåt. Själv har jag svårt att formulera mina önskningar för kommande månader. I fjol var det glasklart: Maraton och hundvalp. Nu är tankarna på vad jag vill och önskar tomma ~ förutom vanligheter som att få må bra och vara friska och fred. 

Det finns väl en mening med att inte veta också, tänker jag.

En stund efter tolvslaget brukar vi promenera hem. Den här gången hoppas jag att vi kan ta våra sparkar över fjärdens frusna vatten.

Jag lägger samman plagg från garderoben till ett kollage och tänker, att kanske, det blir min nyårsklädsel. Och så mörkmålade naglar och storlockat hår.

I alla fall. Tack för ytterligare ett år. Och 2017, jag är nyfiken på dig.



Inga kommentarer: