måndag, februari 06, 2017

Att låta kameran ligga


* * *
Tittar i mina importerade bilder och tänker att jag knappt fotat alls i januari. Som om mörkret tog iväg min lust att fånga bilder, som om kameran känns lite gammal. Som om de trösklar jag möter i fotograferingen på jobbet gör att jag lite tappar ... känslan.

Tråkigt är det i alla fall, att ha en tappat-bort-känsla. Men det hör väl också till, emellanåt.

I dag är det i alla fall måndag och vi har ätit Jokkmokks-korv i ugnen med smör, senap, äpple och gul lök. Till det senapssås, ångkokad broccoli och sallad. Jag måste erkänna att det var gott och i morgon fortsätter vi de klassiska svenska smakerna med lax under ett täcke av bland annat creme fraiche, kaviar, citron och dill.

Och sedan var snart halva vardagsveckan gjord.

Fort går det, när man är mitt i läxor och texter och allmänt vardagligt liv.


Inga kommentarer: