fredag, februari 17, 2017

Bubbelgumman


* * *
Jag har så många inre bilder av detta.

Hundkroppen som ligger draperad i Siris famn.

I sängen, i soffan, på golvet.


Vet inte hur många gånger om dagen jag finner dem så. Helst somnar de tillsammans om kvällarna också.



På sista tiden har fyrbentingen förärats två nya smeknamn.

Det första är Bubbelgumman, efter att hon letat upp ett paket tuggummi och jobbat sig igenom det totalt. Inte ett bubbelgum kvar. Eftersom texten på paketet vid det laget var oläslig googlades det hejvilt i det Gustafssonska hemmet efter innehållsförteckning. Xylitol är ju inte så bra för hundar.

Det var ingen fara med innehållslistan och förutom en väl urdrucken vattenskål märktes inget alls på den unga damen, som i samma veva strimlade en papperspåse och naggade hörnet av ett presentkort.

Ändå ambitiöst jobbat, det får man ge henne.


Det andra namnet är Elektrikern. Det efter att hon strögnagat på en sladd till en ganska ny och dyr locktång som låg bortlagd på en säng. Och hennes elektrikerinsats till trots, så är det nog ett smärre risktagande för den som vågar plugga i den locktången i ett vägguttag.

Ena stunden myshund, andra stunden tonårigt busfrö.

Kanske precis som det brukar vara när man är runt ett och fem.


2 kommentarer:

Erika sa...

hehe åh vad jag känner igen mig i upptåg som dessa. Min hund fick under sina unga år smeknamnet Destrukto

Mari sa...

Ha ha, det var ett bra smeknamn att inspireras av :)