fredag, april 07, 2017

Starskin


* * *
Efter min springtur i går morse gjorde jag en enzympeeling i ansiktet och sedan lade jag på min första second skin face mask.

Alltså, ett slags ark med hål för ögon, näsa och mun indränkt med fuktgivande serum.

Passade på medan resten av familjen var på skola och jobb, för att inte skrämma slag på någon.

Efter tjugo minuter tog jag av och klappade in resten av serumet. Och wow!

Starskin gör verkligen skäl för sitt namn.

Min hud var återfuktad som aldrig förr och det var ett sant nöje att sminka på lite lätt efteråt.

I instruktionerna (som jag läste nog) stod det att masken går att använda varje dag. Det skulle jag gärna göra, men det känns inte riktigt försvarbart att lägga 99 kronor på en ansiktsmask var dag. Men någon gång i månaden, absolut.

Starskin kommer absolut att hitta hem till mig fler gånger.


Inga kommentarer: