lördag, maj 06, 2017

Bland vikter och löpsteg




* * *
Tränar vidare mot mina utmaningar. I grunden ett gäng snabbare pass i vardagsrummet. Hopprep, hantlar, kettlebell och ringar i taket till streamade videos. Och så ett milpass och ett intervallpass i veckan.

Efter Räddningsloppet tänkte jag fasa över till mer terränglöpning.

Lyssnade på Träningspoddens avsnitt om träningstrender och mindes ungdomens aerobicpass, jazzbyxorna, de superkorta hotpantsen och annat träningsrelaterat som fallit i glömska.

Tänker på att vi ofta pratar om mammor som gympade till vhs i vardagsrummet med ett leende i mungipan och att jag egentligen gör detsamma via appar och nätet. Susanne Lanefelts gymping mot Cardio Shred #36X. Ungefär lika tacksamt att skoja om på några år. 

I går efter jobbet utmanade jag mig själv och deltog i min första löpskola. Ett gym utanför stan kör en runningtour i byarna och stan. Man behöver inte anmäla sig, utan dyker bara upp, swishar en hundring och får en timmes teori och praktik.

Att solen sken och att jag kunde träna i linne drog inte ifrån.

Ett fint sätt att dra igång helgen på, helt enkelt.


Inga kommentarer: