fredag, maj 19, 2017

Om bilder och moln



* * *
Förra helgen satt vår dotter och hennes väninna och bläddrade i ett rosa fotoalbum från 90-talet. Så tydligt. Bild på bild i plastfodral. Annat är det nu, när allt liksom svävar i något slags moln.

För något år sedan raderade jag en konstig mapp i mobilen. Det visade sig var länken mellan många av min blogginlägg och bilderna däri. Trots gedigna undersökningar och ganska mycket panik gick det inte att återskapa.

Den raderade mappen var ... raderad.

Nu lever jag i förhoppningen om att bilderna jag tar finns back up:ade i ett slags otydligt svävande moln och jag älskar den magiska funktionen som gör att bilderna jag tankar in i datorn även finns i min mobil.

Och ofta är det väl så, att man inte tar till ordentliga åtgärder förrän det varit för sent i alla fall en gång.

Ett alternativ till en sådan ordentlig åtgärd är NetNordic som jag skriver detta inlägg med. De har allt sådant som man liksom behöver i dag. Nätverk, kommunikation, datacenter, molntjänster [länk] och allt viktigt. Perfekt när man liksom bara kan säga ~ hjälp mig och så finns det någon som styr upp.

Och det behövs sannerligen ibland.

Någon som styr upp.



Inga kommentarer: