lördag, juni 03, 2017

För ett år sedan


* * *
Ser klipp från starten av Stockholm marathon i mobilen och minns min dag för ett år sedan. Vilken fantastisk upplevelse det var. Att stå på startlinjen, att springa genom en sommarvacker huvudstad.

Alla hejarop, alla små iakttagelser. Känslan när jag sprang förbi skylten som förkunnade att jag gjort fyra mil. Fyra mil!

Att den allra sista biten våga njuta fullt ut av att jag skulle genomföra.

Jag skulle klara det.

Känslan av att springa in på stadion. Se min man och dotter stå där och heja.

Att göra ett maraton, att bli en finisher, är bland det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Jag minns min dag med glädje och stolthet.

Kanske vill jag göra det igen, i någon annan stad, i något annat land.

Men just i dag, räcker det med att minnas och känna glädjebubblorna kring hjärtat.


Inga kommentarer: