fredag, juni 30, 2017

Fredagslista


* * *
Det är fredag och jag hittade en lista.

Så här kommer svaren.

{ det blev en fredagslista ~ helt enkelt }

- - - - - - - -

Namn: Ida Mari Gustafsson.

Ålder: 38 år.

Ögonfärg: Mot grönt,
speciellt känslosamma dagar.

Längd: Runt 166 - 167.

Stjärntecken: Våg.



Bästa produkten i badrumsskåpet: Just nu Exuviance Bionic
Oxygen Facial, en snabb fuktmask som känns wawoom.
Med PHA och en blandning av syrebärande
ingredienser som ger huden ny energi och lyster.

Favoritjeans: Mest använda är ett par
superstretchare från HM:s barnavdelning
som jag köpte för 75 kronor.

Nämn en favoritplats i hemmet: Kökssoffan. Benen
i skräddare, kaffekopp och tidning på bordet.

Kläder jag bär hemma: Mjuka byxor eller tights och långt
linne. Tofflor från Birkenstock. Gillar tyvärr inte att gå barfota.

Onödiga saker jag gärna lägger pengar på: Det jag lägger
pengar på är inte onödigt för mig,
ansiktsvård och hårvård är kanske onödig lyx men
betyder välmående för mig. Önskar att jag slapp lägga
lika mycket pengar på min hälsa.

Nämn tre favoritplagg i klädkammaren: En fantastisk långklänning
som jag köpte från Ebay Australien av märket Winter Kate,
känner mig lika fin i den varje gång den åker på.
Mitt gråa linne från Ajlajk, superkvalitet.
Min vinröda tunna klänning som jag också
kan bära som tunika från Neo Noir. 

Favoritårstid: Hösten!

Senaste köp: Ett resekit med produkter från Exuviance.

En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna: Ser sällan om film, har dock tittat på några klassiker med Siri.
Dirty dancing, Grease och Anne på Grönkulla är nostalgi.

Låtar jag dansar till: För tillfället "Last Dance" med Rhys.

Detta är jag beroende av: Kolsyrat vatten,
att läsa och att röra på mig.


Min favoritparfym: Svårt, gillar att dofta men
gillar inte parfym. Två parfymoljor jag
återkommer till är Never Spring från
Björk & Berries och en rökig från Lush.

Tre låtar jag lyssnar flitigt på just nu: "Lost Boy",
"Last Dance" och allt med Håkan Hellström.

Finns alltid hemma hos oss i matväg: Ägg, ost,
smör, keso, kesella, hallon.
Kokosmjölk, kaffe. Och grönsaker.
Framför allt grönsaker.

Silver, guld eller rosé: Minns när man
skulle definieras enligt om man var
en guld- eller silvertjej. Då fanns väl inte rosé.
Men jag är inget och allt. 

Inget och allt.

Måsten i sminkväskan: Foundation från Exuviance.
HD-puder. Ögonlocksprimer från Smashit (till glansig näsa).

Vad går jag aldrig hemifrån utan: Mig själv.

Oviktiga saker som är viktiga för mig: Jag förstår
vad frågan syftar till, men jag håller inte
med om premissen. 

Det som är viktigt för mig är viktigt för mig,
utan värdering om vad som 'borde' vara viktigt.


Inga kommentarer: