fredag, juni 23, 2017

Glad midsommar


* * *
Kikar in för att önska glad midsommar.

Siri dekorerar med blommor i gråvädret
och Markus har tagit den vanliga andra svängen 
till matbutiken för att köpa mer sill och potatis.

Så det inte blir för lite.


Vi firar midsommar hemma hos oss, tillsammans, för sjuttonde året i rad.

Hemma har varierat genom åren.

Men hemma har vi alltid varit.


Jag känner mig glad för en dag tillsammans.

Och tacksam för att få umgås med vänner sedan länge.

Terese och jag har umgåtts sedan tonåren. 
Och Jonas har jag också känt lika länge.

Min Markus och den andra Jonas är också tonårsvänner 
och Amanda beundrade jag från första gången jag såg henne.

Det är fint, att följa varandra genom livet.


Ja, det är kallt och grått.

Men vi lyser upp med blommor och tända ljus och musik.

Och vänskap.

Det allra finaste med att fira midsommar.


Inga kommentarer: