måndag, juni 05, 2017

Glasklarhet


* * *
Förra året sprang jag maraton helgen som var. Denna helg joggade jag
runt en mil i söndagssol. Gott så. Jag lyssnade på podd och
kände mig stark, men saknar den tydliga målbilden.

Jag har även ägnat en del av helgen till att putsa fönster.

På grund av vägbyggen utanför har det inte blivit av på några år.

Men nu var det dags och jag har gruvat,
mest för att jag brukar bli så dålig i rygg och nacke.

Tack varje min plan har jag hittills klarat mig rätt bra.

Planen är mellan tre och fyra fönster per dag. Max.
Och sedan ett kortare yogapass i anslutning.

Ungefär häften är gjort. På nationaldagen fortsätter jag med tre eller fyra till.

Det går långsamt, men det går.

Jag smög upp i morse, till ett sovande hus.

Tog fram kameran och fångade morgonljuset.
Det här är Leslies fönster, och känner jag henne rätt är det inte rent så länge till.


Men nu håller vi måndag.

Min familj är ledig, medan jag arbetar mig igenom denna klämdag.

I morgon byts vi vuxna av hemma, jag är ledig och Markus jobbar.

Det är liksom härligt, att veta att de har fri tid tillsammans.
Och jag har bara mig själv (och morgonpigg hund) att sköta.

Så sken solen på cykelturen till jobbet.

Välkommen, ny vecka och renare fönster.



Inga kommentarer: