tisdag, juni 13, 2017

I trädgården


* * *
Det är nästan svårt att ta in. Explosionen av grönt.

Våra äppelträd är strösslade med blommor.


De är som allra vackrast i detta nu.


Altanen är såpad och utemöblerna framflyttade.

Nu saknas bara seglet som ger skugga.


Ljuslyktorna hänger där år efter år.

Kanske ska jag testa att lägga i batteriljus till hösten.


Blåbärsbusken växer långsamt, och blommar.


Åkerbärsblommorna tittar upp. Och daggkåpan breder ut sig.


Daggkåpa. Du gör skäl för ditt namn.


Och de älskade pionerna.

Blommar en kort stund, kanske är det därför jag håller dem särdeles kära.


Men äppelträden.


De blommar hela vägen in i mitt hjärta.



2 kommentarer:

Lisa sa...

Hej Mari! Vill bara berätta att vi äntligen gjort slag i saken och flyttar till göteborg\Kungsbacka\Gottskär. Hela familjen drar på nya äventyr. Vi har köpt ett hus som vi ska totalrenovera. Den här gången har vi hantverkare till hjälp. Sen, när vi kommit i ordning får du gärna komma hela långa vägen och göra att repotage hos oss!💖 Jag ville också säja att jag är glad över din blogg för efter augusti har vi inte PT längre..😢 Du gitter mej här på instagram ; 137milfrånnorrtillväst puss från Lisa!

Mari sa...

Men vad roligt att höra av dig Lisa. Och synd för Piteå men stort grattis till Göteborg :) Jag ska absolut följa din resa på Insta, så får jag en anledning att åka och jobba en sväng på västkusten sedan! Tusen tack för snälla ord, de värmer ska du veta. Kram!