söndag, juni 11, 2017

Vända upp och ner


* * *
Jag har fått en stark kärlek till att springa igen 
och vill jogga mest hela tiden.

Inte för att det alltid känns lätt.
Rätt ofta är det ben med stock-känsla eller tung andning.

Men det är såklart också härliga stunder med podd i öronen, 
intervaller med musik eller kvällsturer där Siri följer med på cykel.

Det är känslan efteråt jag älskar mest.

När jag ätit, stretchat och duschat.

Välmåendet inuti, det härliga lilla svidet i benen.

Jag varierar löpningen med kortare träningspass i gymmet på jobbet.

Mycket hopprep, nu använder jag ett med inbyggda vikter 
och efter en inkörningsperiod gillar jag det. Egen kroppsvikt, kettlebell 
och hantlar. Och så vänder jag upp och ner på mig själv, bara för att.

Okomplicerat och snabbt.


Så har jag varit på fest också.

I fredags hade vi kick off med jobbet och det var 
en underbar varm kväll, som började direkt efter jobbet.
Vi var uppdelade i lag och cyklade till olika 
uppdrags-stationer. Superkul.

Sedan samlades vi på restaurang och åt middag 
och tävlade lite mer. Roliga och fina priser också. 
Jag och några jobbkompisar avslutade kvällen
i skybaren på Tage.

Sedan cyklade jag hem genom 
en sommarvacker natt med rosa moln på himlen.


Inga kommentarer: