fredag, juni 02, 2017

Veckan runt


* * *
Så har vi nästan gått veckan runt.

Det var förra helgen vi åt lammracks (köpta på extrapris och kort datum 
och sparade) med rostad vitlökssås och ljummen sallad med sötpotatis 
och rödlök med balsamico.

Den här veckan har jag för första gången pratat med min nya läkare. 
Eftersom jag inte klarar av att höja dosen med min nuvarande medicin 
ska jag byta (medicin, inte läkare). 

Det innebär att jag måste söka nytt tillstånd från Läkemedelsverket och 
påbörja ett schema av både upp- och nedtrappning samtidigt. 
Så får vi se hur det går.

På tal om medicin så har vi varit hos veterinären också. Leslies tumör 
på läppen är i stort sett borta, men ögat har bara blivit nämnvärt bättre. 
Konsultation med annan veterinär om biverkningar och nya droppar 
som ska ges fyra gånger om dagen utöver den andra medicinen.

Hela jag verkar bli ett levande medicinschema.

I går var jag på bokklubb och det var en jättefin, glad och 
intressant kväll. När jag körde ut på byvägen vände jag mig om. 
Zandras röda hus och en skarp halvmåne ovan. 
Som om den var upphängd och lyste just för hennes hus.

Sedan kvällsröd himmel och upplysta moln. 
Hela huset sov när jag smög in hemma. Rullade ut min 
yogamatta och rörde mig i takt till andetag för en stund.

Sedan håller vi fredag och jag ska möta mamma och 
syster för en middag på restaurang.

Små utflykter, fina möten.

Sådant förgyller minsann.

Det behövs i hagel, stormblåst och tre plusgrader.


Inga kommentarer: