söndag, juli 23, 2017

Min tur att laga mat


* * *
Nu är det dags för  mig att ta över mat-stafettpinnen hemma. När jag tänker 
efter har jag inte lagat en middag på fyra veckor. Inte en enda!

Eftersom Markus alltid är  hemma innan mig till vardags är det också 
han som lagar mat. Och så har han haft semester och jag har fått 
komma hem till dukat bord.

Men nu är det min tur, och att laga mat utan stress tycker jag om. Så jag 
klurar på goda vardagsrecept som också blir bra lunchlådor. Fyller ytterligare 
en diskmaskin och tänker att det blir mycket disk när alla är hemma 
och äter alla måltider hemma.

Den här snabba mobilbilden tog jag vid lunch. Vi hade kvar 
kebab från pizzorna i går, så Markus stekte det med halloumi. Plus
 bbq-sås, stekta ägg och smältost. Alltså, sådär lite fettigt och krämigt 
och slubbigt. Och gott!


Inga kommentarer: