tisdag, augusti 01, 2017

Utbakad fläta





* * *
Mina flickor åker till mormors stuga över dagen och jag finner mig ensam 
hemma. Rattar pickup:en till min kära vän och kinesiolog. Får behandling och 
sitter sedan länge och dricker kaffe och njuter glass på grädde, vaniljpulver och 
hallon med henne. Tittar ut över vattnet och klappar fina hunden. Åker hem 
berikad i själen, som alltid.

Tränar en sväng i vardagsrummet och förbereder dagens middag innan jag 
cyklar in till stan för att fixa frisyren hos min bästa Frida. Så många år har 
jag gått hos henne, alltid lika nöjd. Går därifrån med en fin lite rufsig utbakad 
fläta och känner mig så tjusig. Himlen ryter blixtar och visar sju stråk av åskblått, 
men ovädret blåser förbi och hemma samlas min familj igen och vi äter middag 
och tar en pysselkväll tillsammans. 


Inga kommentarer: