onsdag, november 08, 2017

Nya bryn


* * *
För ett tag sedan gjorde jag en touch up
av mina tatuerade ögonbryn.

Det börjar vara ett antal år sedan sist
och tatueringen hade bleknat rejält.

Tatuerade ögonbryn innebär inte (tycker jag) att man inte behöver
bry sig om sina bryn. Jag färgar 
stråna och kan fylla i med
ögonbrynsfärg på vissa delar. Den stora skillnaden är att man
har grundformen på ett helt annat sätt.

För att vara politiskt korrekt förtydligar jag att det såklart
är om man gillar att sminka sig och fixa sina bryn.
Vill man inte är det ju lika okej. Okej?

Jag saknade grundformen och fyllde därför på.

Jag gillar tjocka, fylliga och lite buskiga bryn.

Som på bilderna ovan såg mina bryn ut innan, i alla fall.


Sedan ritade microblade-tatueraren upp
ett förslag som vi diskuterade.

Bland annat ville jag ha fylligare och bredare bryn
in mot näsan samt en rakare linje undertill.


Och så här såg det ut precis efteråt. Lite svårt att se på grund
av rödhet och glans från Vaselin, men brynen är fylligare,
rakare undertill och bredare där jag ville.

Om några veckor ska jag på återbesök och eventuellt ytterligare
påfyllnad. Ett ställe, ser jag själv, som jag skulle vilja bättre på.

- - - - - - - - - -

Förra gången jag tatuerade brynen fick jag bedövningskräm innan.
När vi skulle börja denna gång sa hon som utför behandlingen att
hon inte använder bedövning. Eftersom jag tyckte att det kändes
ganska rejält förra gången blev jag lite nervös. 

Men jag fick förklarat för mig att bedövningskrämen gör huden
hårdare på ytan. Därmed tappar man en del av precisionen
och skär ofta lite djupare än vad som behövs = suddigare linjer.

Skillnaden var faktiskt stor. Det gjorde inte alls ont den här gången
(utan bedövning) och det var en helt annan känsla av exakt kontroll
på var mina nya "strån" hamnade.

Jag är mycket nöjd.


Inga kommentarer: