söndag, januari 14, 2018

Att drömma om det här


* * *
I år fyller jag 40.

Det var så det började.

Med att jag funderade på hur jag ville fira.

Kanske med en fest?

Jag kom fram till att jag vill göra något med de jag älskar mest.

Mina två musketörer.

Och så vill jag fira genom att springa, springa så där långt igen.

Började leta maratonlopp i mitten av oktober.

Och hittade ett.

Så nu är den preliminära planen att flyga hit.

Till San Fransisco.


Hänga i staden någon dag, innan vi hyr bil och kör norrut.


Tar någon dagstur och hajkar hit, till vattenfall.



Overkligt vacker bild.

Och så tänkte vi kolla in dessa.


Red wood-träd, jag vill gärna träffa dig.


Så småningom tänkte vi parkera här.

Vid Lake Tahoe i bergen.


Och ja, här tänkte jag springa Lake Tahoe Marathon på 2000 meters höjd.


Sträckan går längs vattnet, bland annat springer man förbi Emerald Bay.


Och på vägen tillbaka till San Francisco tänkte vi köra 
efter kusten där Big Little Lies spelades in. Magiskt vackert.

Bland annat tänkte vi stanna vid detta ställe.

Post Ranch Inn.

USA, alltså.

Det är vad jag drömmer om denna söndag.
Och alla andra dagar, för den delen!



Inga kommentarer: