onsdag, januari 03, 2018

Sparklöpning


* * *
Avslutade det förra året med ett långpass på löpband 
och började det nya med ett sparklöpningspass i snön. Det senare 
var helt oplanerat,  men på eftermiddagen den 1 januari skulle vi 
handla till middagen och jag var sugen på att röra på mig.

Siri tog sparken och ryggsäck för matvaror och så for vi ut. 
Eftersom det var bitvis oplogat så sprang jag bredvid och 
puttade på. I uppförsbackarna sprang jag bakom 
och sköt henne uppåt. Sparklöpning, alltså.

Det gick inte fort, men det blev ett svettigt och roligt 
träningspass. Precis som jag önskar att rörelse ska vara.

Sedan fick jag betala med ordentlig ryggvärk, förmodligen 
på grund av snedbelastning, men om jag alltid skulle kalkylera 
med det finns det inte mycket jag skulle våga mig på. 


Inga kommentarer: