torsdag, mars 29, 2018

Moodboard: Hallen

* * *
Det kliar lite i min fixa hemma-nerv. Jag är sugen på lite
murrigare, lite mer sammet och en mer ombonad känsla. 

Satte samman en moodboard.

Först skulle jag vilja måla väggarna, de inbyggda garderoberna
och den platsbyggda sittbänken i färgen Tant Johannas gröna.
Såg den på både väggar och skåp när jag gjorde ett inrednings-
reportage för ett tag sedan och gillade det vilsamma
grönt-mot-grått. Pärlsponten har torkat ihop en hel del nu,
så ny färg är välbehövlig.

Istället för stolen som står i hallen skulle jag gärna sätta dit
en sammetspuff eller två. Tänker att jag skulle kunna hitta
någon på loppis, för att sprätta bort ursprungstyget och
använda som mall och sy nytt i sammet. 

På tal om sammet skulle våra draperier vid
garderoberna samt kuddarna på bänken behöva
bytas ut, eftersom de tyvärr blivit så solblekta.

Älskar också klädhängarna/knopparna i sammet.
Det borde man också kunna göra någon variant på själv?
Och fånga upp färger i puffar och draperier.

Till sist skulle jag gärna lägga till den här bordslampan i
fönstret, tillsammans med några fina askar och någon prydnad.

Det är vad jag klurar på nu. Lite mjukare, lite murrigare,
lite mer hotellkänsla nu när ljuset och våren kommer.


Inga kommentarer: