måndag, april 09, 2018

Fyra från förra veckan


* * *
Nej, jag vet inte. Det känns verkligen som att jag har en svacka nu.
Orden finns nog, men inte bilderna. Min inställning till att fotografera har
ändrats sedan jag började fota mer i jobbet. Som att jag är oändligt mer
självkritisk, som att lusten att ta upp kameran inte finns hos mig. Ser bara
hinder, stökiga bakgrunder och svåra ljusförhållanden. Mobilbilderna
blir utfrätta och blaskiga och inspirerar mig inte alls.

Kikade ändå bland mina mobilbilder och hittade fyra från förra
veckan, som i alla fall påminner mig om trevligheter.


En dag under påsklovet körde jag till Luleå för jobb. Siri hängde
på och vi tog en sushi och pokébowl-lunch innan.

Älskar pokébowl, men den vi gör hemma blir godare.


I lördags var jag på 40-årsfest med ett gäng fantastiska kvinnor.
Hade en så trevlig kväll, som slutade med att jag promenerade
hem längs vattnet. Låg och läste länge för att få upp värmen.
Blir så frusen när jag blir trött.

Istället för att ge bort en sak, gav jag bort en lunch
på ett ställe som snart öppnar här i stan.

Satt och lekte lite med Siris nyaste färgpennor på eftermiddagen. Det var mysigt.


I fredags avundade jag en stressig jobbvecka med middag hos
mamma och hennes man. Så rogivande att få landa i deras inglasade
uterum precis vid strandkanten. Sitta med ett glas vin och se hur
kvällssolen bilder mönster på snön.

Och till söndags lunch njöt vi också av solen och sällskap, när vi
åt våfflor och drack kaffe vid solväggen hos mina svärföräldrar.

Sylt på hemmahallon och granatäppelkärnor till. Mums!

Solen lockade mig också ut på en oplanerad löptur. Ömsom asfalt och
ömsom ishalka. Syns inte på bilden, men jag plumsade rejält i isvatten. Att
de här gympaskorna fortfarande lever är ett under, eller de är egentligen helt
slut. Men har man alla andra (fyra!) par på jobbet så får man ta vad man har.

Så avrundar vi påsken.

Pyntet är borta och vardagen tar vid.


Inga kommentarer: