söndag, maj 06, 2018

Springlördag


* * *
Den här bilden gör mig så glad! Vad den står för gör mig 
lycklig ända in i själen. Tillsammanstid i rörelse och solsken. 

Vårkänslor!

I går var det tid för mitt andra långpass. Tid att plussa på 
två kilometer på förra helgens pass. Siri hade lust att cykla 
med, så på eftermiddagen drog vi iväg. Hon med vätskebälte 
och några godisar, som vi stannade och delade på halvvägs.

Det här är kanske min bästa helgstund. Hon pratar och berättar 
och jag svarar med lite kortare meningar, som blir till enstaka ord 
ju längre passet går. Vi rör på oss och är med varandra. 

Enkelt och fint.

Sprang i mina nya Hoka-skor, en halv storlek mindre denna 
gång. Och skomodellen med lite rund sula är fantastiska att 
springa i. De hjälper verkligen till att landa på framfoten, även 
i slutet av passet. Lite skavsår på insida fot, men marginellt. 
Jag känner mig mycket nöjd.

Musklerna orkar fint, men jag känner att senor och ligament 
inte är vana belastningen under lång tid. Därför känns det rätt, 
att bygga på kilometer för kilometer i varsam takt. Och däremellan, 
lite kortare snabbare pass. Älskar att träna efter en plan.

Sedan är det hur härligt som helst med lång dusch 
och ett berg av mat på tallriken till middag!


Inga kommentarer: